Wli en Liati Wote

Gisterochtend zijn we vertrokken richting Hohoe en dan door naar Wli. De waterval van Wli ligt vlak bij de grens met Togo.Tijdens de wandeling staken we maar liefst acht keer de beek over voordat de waterval opdoemt uit het klamme bos. De wandeling durrde ongeveer 45 minuten en was dwars door de jungle, waar we vooral veel verschillende vlindersoorten zagen. De waterval was immens! En aan weerszijden 'woonden' vleermuizen aan de rotsen, wat het geheel een exotisch tintje gaf. Onder de waterval was een heerlijke poel schoon water, waar we lekker even konden zwemmen.

Terug in het hotel in Wli hebben we de beste maaltijd sinds weken gehad. Macaroni met kaas en ijs na! We praten elke dag over hoe lekker het eten wel niet thuis is, en hoeveel keuze we hebben uit allerhande voedsel. Het is ons inmiddels duidelijk, culinair Ghana heeft weinig te bieden.

Vanmorgen zijn we rond 7 uur vertrokken naar Liati Wote, waar zich de hoogste berg van Ghana bevindt; de Afadjato van 885 meter hoog. En...we hebben 'em getrotseerd. Tijdens een wandeling van 30-45 minuten zijn we de berg opgeklommen. Het was erg zwaar, maar absoluut de moeite waard! Je kunt Togo zien liggen, en bij goed zicht zelfs het Volta meer.

Als afsluiting hebben we nog heerlijke loempiaatjes gegeten in het hotel, waarna we terug gingen naar Kpando. Daar werden we hartelijk verwelkomd: 'Weezo, welcome home!'. Inderdaad, Kpando voelt al een beetje thuis.

Erica

Super om te lezen wat je allemaal doet en beleefd! succes met alles!

Es

Wat schrijf je dat toch allemaal mooi, schat

Esther

Hey Ilse!

Normaal......... als ik me verveel zou ik bij jou komen.
Maar Ghana is me toch echt iets te ver weg!

Lenny

Je houdt ons goed op de hoogte! Erg leuk!
succes en we denken aan je.
Liefs Mark en Lenny