Weer een mijlpaal

De interviews zijn afgerond! Wat een werk. Uiteindelijk 72 interviews gedaan en een stuk of 10 interviews met organisaties. Vooraf in Nederland hadden we niet gedacht dat we dat gedaan kregen.Nu is dan ook het schrijven begonnen. Achtergrond informatie, conceptual framework, onderzoeksvragen, methodologie, resultaten, discussie en conclusie met aanbevelingen. Het word een enorm rapport waarin dus alle resultaten van het literatuuronderzoek in Nederland staan, de resultaten van de headcount en de resultaten van de interviews met mensen met een disability en organisaties.

De afgelopen 3 dagen hebben we een goede start gemaakt met het schrijven. Het valt niet mee om in die hitte op je laptop te werken. Gelukkig heeft het de afgelopen dagen veel gereged, zodat je het gevoel hebt dat je ook niet anders kan. Met regen de hort op is geen doen, alle zandwegen veranderen in beekjes en rivieren.

'Nothing about us, without us' (Niets over ons, zonder ons) is een motto dat we graag in ere willen houden. Daarom gaan we over ruim een week naar terug naar alle communities waar we onderzoek hebben gedaan om de resultaten van het onderzoek te vertellen aan alle mensen met een beperking. Waarom zouden zij, die het ons hebben mogelijk gemaakt dit onderzoek uit te voeren, die ons zoveel hebben gegeven, niet iets terug krijgen?

Tenslotte zullen we nog een laatste workshop houden voor alle contact personen uit de community. Zij krijgen allemaal een kopie van het rapport. Ook de organisaties krijgen allemaal een kopie. Vervolgens zullen we het rapport ook overhandigen aan de District Assembly en natuurlijk, UNiTED.

Het einde is in zicht!

Danielle

Zoals je zegt, het eind is in zicht!!
Knap werk allemaal!! En wat een doorzettingsvermogen!
Als je terug bent, ga ik je snel eens zien;)
Zet hem op, de laatste lootjes!

XXXX

Esther

Wat ben je toch een knappe zus!
1 augustus kom je lekker weer in Rijssen :)
Succes de laatste weekjes en beterschap!

Knuffel van Es

Marian

Wat hoorde ik toch, Ilse, ben je echt ziek? Wat vervelend nu toch. Is het echt Malaria? Ik hoorde het van oma.
Ik vroeg me al af of je een ongelukje of zo had gehad, toen ik het berichtje van Esther las (beterschap). Maar oma was zaterdag bij het feestje van Lenny en vertelde het gister.
Hoop dat het allemaal een beetje mee mag vallen. En aars haal'n vie oe zo op hoor!! In Riess'n zi'j zoooo weer better!!
Groeten, van de hele fam, en heel veel beterschap.
Marian.